Πολιτική πρωτοβουλία διασφάλισης του κοινωνικού συμφέροντος, της υγείας - ευημερίας των κατοίκων της περιοχής, και της προστασίας του περιβάλλοντος με την νέα σύμβαση χρήσης των Λιμενικών εγκαταστάσεων στη θέση Λαρνάκι (εντός ζώνης λιμένα Ιτέας) ανάμεσα στην εταιρεία S&B -πρώην «Α-ΕΕ ΑΡΓΥΡΟΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΥΤΙΝΗΣ- και στην Λιμενική Επιτροπή, ανέλαβε ο επικεφαλής της ΡΙΖ.Ο.Σ.Σ.Ε. Περιφερειακός Σύμβουλος Νίκος Στουπής.
Με έγγραφό του, προς τον Πρόεδρο του Λιμενικού ταμείου Θ. ΚΑΤΣΑΡΟ, που κοινοποιεί στους κ.κ. M. Γερακούδη - Γεν.Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και εποπτεύουσα το Λιμενικό Ταμείο, Περγαντά Κλέαρχο, Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και Γ. Γαζή Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας, ο Νίκος Στουπής τονίζει :
«...Η σύμβαση μίσθωσης δεν μπορεί να γίνει xωρίς μια σοβαρή αξιολόγηση του αν η εταιρεία τήρησε πραγματικά τις συμβατικές της υποχρεώσεις που απορρέανε από την προηγούμενη, και κυρίως αν συνολικά εφαρμόζει τους όρους που προβλέπει η περιβαλλοντική νομοθεσία και οι βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές, ιδιαίτερα με βάσει και τα πρόσφατα δεδομένα που είδαν το φως της δημοσιότητας για περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής από την δράση της εταιρείας με βαρέα μέταλλα αλλά και ραδιενεργή κατάλοιπα. Χωρίς έναν δίκαιο και αντικειμενικό προσδιορισμό του κόστους και μια επεξεργασμένη προσέγγιση του οικονομικού τιμήματος....».
Καταλήγοντας ο κ. Στουπής αναφέρεται και προτείνει μια δέσμη μέτρων στα πλαίσια «της νομιμότη-τας και της διαφάνειας» :
• «Να αξιολογηθεί συγκεκριμένα αν και σε ποιο βαθμό τηρήθηκαν οι όροι της προηγούμενης σύμβασης. Στην κατεύθυνση αυτή η αυτοψία από τις υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας (Περιβάλ-λοντος –Ανάπτυξης–Μεταφορών Συγκοινωνιών) του χώρου με την παρουσία εκπροσώπων των κινημάτων, και η δημοσίευση των πορισμάτων τους θα εξυπηρετήσει κατά τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό αυτό και θα συμβάλλει στην αποκατάσταση σχέσεων εμπιστοσύνης Κράτους – Πολιτών.
• Να διατυπωθεί με βάση την πραγματικότητα πλαίσιο περιβαλλοντικών όρων και όρων ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται στην παραχωρούμενη λιμενική ζώνη ακόμα και αν είναι πρόσθετοι των εγκεκριμένων όρων λειτουργίας της εταιρείας.
• Να γίνει επεξεργασία με την βοήθεια των οικονομικών υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας ένα δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού του τιμήματος που θα στηρίζεται στην αξία ενοικίου (εμπειρία Κτηματικής Υπηρεσίας Δημοσίου, αντικειμενική αξία γης, ) στην διακινούμενη ποσότητα αγαθών, θα λαμβάνει υπόψη τιμαριθμικές αυξητικές αναπροσαρμογές κλπ.
• Να διεκδικηθεί ένα σύνολο ανταποδοτικών όρων ωφέλειας σε συνεργασία με τον Δήμο και την Περιφερειακή Ενότητα.
• Να συνταχθεί με την βοήθεια των Νομικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας το τελικό κείμενο της σύμβασης, που πρέπει να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και αυτό να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν υπογραφεί.»
Με έγγραφό του, προς τον Πρόεδρο του Λιμενικού ταμείου Θ. ΚΑΤΣΑΡΟ, που κοινοποιεί στους κ.κ. M. Γερακούδη - Γεν.Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και εποπτεύουσα το Λιμενικό Ταμείο, Περγαντά Κλέαρχο, Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και Γ. Γαζή Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας, ο Νίκος Στουπής τονίζει :
«...Η σύμβαση μίσθωσης δεν μπορεί να γίνει xωρίς μια σοβαρή αξιολόγηση του αν η εταιρεία τήρησε πραγματικά τις συμβατικές της υποχρεώσεις που απορρέανε από την προηγούμενη, και κυρίως αν συνολικά εφαρμόζει τους όρους που προβλέπει η περιβαλλοντική νομοθεσία και οι βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές, ιδιαίτερα με βάσει και τα πρόσφατα δεδομένα που είδαν το φως της δημοσιότητας για περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής από την δράση της εταιρείας με βαρέα μέταλλα αλλά και ραδιενεργή κατάλοιπα. Χωρίς έναν δίκαιο και αντικειμενικό προσδιορισμό του κόστους και μια επεξεργασμένη προσέγγιση του οικονομικού τιμήματος....».
Καταλήγοντας ο κ. Στουπής αναφέρεται και προτείνει μια δέσμη μέτρων στα πλαίσια «της νομιμότη-τας και της διαφάνειας» :
• «Να αξιολογηθεί συγκεκριμένα αν και σε ποιο βαθμό τηρήθηκαν οι όροι της προηγούμενης σύμβασης. Στην κατεύθυνση αυτή η αυτοψία από τις υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας (Περιβάλ-λοντος –Ανάπτυξης–Μεταφορών Συγκοινωνιών) του χώρου με την παρουσία εκπροσώπων των κινημάτων, και η δημοσίευση των πορισμάτων τους θα εξυπηρετήσει κατά τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό αυτό και θα συμβάλλει στην αποκατάσταση σχέσεων εμπιστοσύνης Κράτους – Πολιτών.
• Να διατυπωθεί με βάση την πραγματικότητα πλαίσιο περιβαλλοντικών όρων και όρων ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται στην παραχωρούμενη λιμενική ζώνη ακόμα και αν είναι πρόσθετοι των εγκεκριμένων όρων λειτουργίας της εταιρείας.
• Να γίνει επεξεργασία με την βοήθεια των οικονομικών υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας ένα δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού του τιμήματος που θα στηρίζεται στην αξία ενοικίου (εμπειρία Κτηματικής Υπηρεσίας Δημοσίου, αντικειμενική αξία γης, ) στην διακινούμενη ποσότητα αγαθών, θα λαμβάνει υπόψη τιμαριθμικές αυξητικές αναπροσαρμογές κλπ.
• Να διεκδικηθεί ένα σύνολο ανταποδοτικών όρων ωφέλειας σε συνεργασία με τον Δήμο και την Περιφερειακή Ενότητα.
• Να συνταχθεί με την βοήθεια των Νομικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας το τελικό κείμενο της σύμβασης, που πρέπει να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και αυτό να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν υπογραφεί.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου