Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Δρόμος - Γέφυρα Οξυλίθου - Στόμιο – Πλατάνα. Ένας δρόμος ποτισμένος με αίμα και δάκρυα εγκλωβισμένος σε ιστορίες για θυμό και ανάθεμα. Τόσο «μικρή» είναι τελικά η εξουσία για τα αυτονόητα

•    Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητης αξίας και όχι  παιχνίδι για  να υποθηκεύεται στη πολιτική αντιπαράθεση, ούτε μπορεί να γίνεται «παίγνιο» προσωπικών «γινατιών»!
•    Το παιχνίδι της «κολοκυθιάς» με τις δύο μελέτες για τον δρόμο αποπνέει οσμή σκανδάλου;
•     Οι εκ των υστέρων  «Θρηνούσες Μαγδαληνές» είχαν την ευκαιρία τους στη συνεδρίαση του  Περιφερειακού Συμβουλίου, αλλά δεν υιοθέτησαν την πρόταση διεξόδου της Ριζοσπαστικής Οικολογικής Συνεργασίας, που  παραμένει στο τραπέζι ως η μοναδική ρεαλιστική αντιμετώπισης του προβλήματος.

Η επί ώρες συζήτηση, για δεύτερη φορά σε δύο μήνες στο Περιφερειακό Συμβούλιο, μπορεί να ήταν πολιτικά αποκαλυπτική,  δυστυχώς  όμως δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπίσει το άμεσο και επίκαιρο πρόβλημα των καταπτώσεων στο ενός ρεύματος κυκλοφορίας κομμάτι Στόμιο Οξυλίθου – Πλατάνας Κύμης,  όπου πριν τρία χρόνια είχαμε το ατύχημα με τον ακρωτηριασμό της κοπέλας, όπου είχαμε έξαρση των φαινομένων μετά την τελευταία κακοκαιρία που με ιδιαίτερη ένταση κτύπησε την Βόρεια και Ανατολική Εύβοια,  με αποκορύφωμα τα ατυχήματα τις μέρες του Πάσχα με την μεγάλη κίνηση που τα φανάρια έπαψαν λόγω βλάβης να λειτουργούν.
Η φίλο-κυβερνητική πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου (χωρίς ούτε με μια εξαίρεση των το-πικών Περιφερειακών Συμβούλων της Περιοχής στην ψηφοφορία) , οχυρωμένη πίσω από τις απόψεις μιας «αδιάβαστης» - όπως απεδείχθη - τεχνικής ηγεσίας που προΐσταται, και εγκλωβισμένη σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις , αρνήθηκε να διαχωρίσει  και να υλοποιήσει στα σίγουρα το επείγον και επιτακτικό έργο (όπως πρότεινε ο Δήμος Κύμης – Αλιβερίου) με βάσει την μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ με την διαδικασία του κατεπείγοντος και εξασφαλισμένες πιστώσεις. Συνεπικουρήθηκε σε αυτό από την παράταξη του κ. Παπανδρέου, και έλαβε αμνηστία από  την «Λαϊκή Συσπείρωση» που λόγω διαφορετικού πολιτικού σκεπτικού  τοποθετήθηκε με λευκό. Αρνήθηκε στην ψηφοφορία την υιοθέτηση της πρότασης,  που κατέθεσε δια του Επικεφαλής Περιφερειακού Συμβούλου  της Νίκου Στουπή, η Ριζοσπαστική και Οικολογική συνεργασία: «Ο Περιφερειάρχης να αναλάβει ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο και ο υπεύθυνος της εκπονηθείσας  μελέτης από το Παν/μιο Πατρών, ο αντιπεριφερειάρχης Νομαρχιακής Ενότητας Εύβοιας, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών Ευβοίας με τους αντίστοιχους μελετητές της ενιαίας άλλης μελέτης που έχει δημοπρατήσει η πρώην Νο-μαρχία με την συνδρομή του ΤΕΕ, να διασαφηνίσουν και να καταλήξουν.                                                                
•    Είναι έτοιμη για δημοπράτηση η μελέτη του Υπουργείου; Προχωρούμε άμεσα. Διαπραγματευό-μαστε  την αφαίρεση αυτού του τμήματος της με τα αντίστοιχα οικονομικά της από την άλλη μελέτη.     
•    Χρειάζονται συμπληρώσεις στην μελέτη του Υπουργείου ; Καλούμε την ομάδα της άλλης μελέτης να τις πραγματοποιήσει κατά προτεραιότητα, στο ήδη συμφωνηθέν τίμημα,  και προχωράμε στην ά-μεση δημοπράτηση του συγκεκριμένου κομματιού του έργου.                                   
•    Σε κάθε περίπτωση  συνεχίζεται η μελέτη για την αντιμετώπιση του συνόλου των προβλημάτων της οδού και γίνεται προσπάθεια εξεύρεσης των πόρων που θα απαιτηθούν».
Διάλεξε και το παρέπεμψε στο άγνωστο και σίγουρα μακρινό μέλλον, όταν θα ολοκληρωθεί η μελέτη της πρώην Νομαρχίας Εύβοιας για τα συνολικά προβλήματα του δρόμου στο μήκος των 2,5 χιλιομέτρων του, και όταν εξασφαλιστούν οι τεράστιες πιστώσεις που αυτή θα απαιτεί.
Το ιδεολογικό επιχείρημα; Οι κάτοικοι της Περιοχής είναι διατιθέμενοι  να περιμένουν λίγο χρόνο ακόμα στα τόσα χρόνια που περίμεναν, αρκεί να ολοκληρωθεί σωστά το έργο!
Το άλλοθι για την ανευθυνότητα της ανασφαλούς διέλευσης οδηγών και οχημάτων; Για τις Τε-χνικές Υπηρεσίες  της Νομαρχιακής Ενότητας Εύβοιας, σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της, «ο δρόμος θεωρείται κλειστός»!!! …
Το πρόβλημα δυστυχώς εξακολουθεί να υφίσταται. Ανεξάρτητα των πολιτικών κοκορομαχιών που ακολούθησαν και θα ακολουθήσουν. Το βιώνουν οι κάτοικοι της Περιοχής στις καθημερινές τους μετακινήσεις, και οι επαγγελματίες του παραλιακού μετώπου που μέρα την μέρα βλέπουν τον τζίρο τους να συρρικνώνεται σε συνθήκες γενικότερης οικονομικής κρίσης. Το βιώνουν καθημερινοί οι μετακινούμενοι από και προς την Σκύρο. Θα το βιώσουν οι κάτοικοι του ορεινού μετώπου αν υποχρεωτικά εκτραπεί η κυκλοφορία μέσω του προβληματικού παλαιού οδικού άξονα που διέρχεται από τους οικισμούς τους, ο οποίος ανεξάρτητα των προβλημάτων κατάρρευσης που εμφανίζει, ακόμα και αν επιδιορθωθούν,  αδυνατεί να υποδεχτεί έναν τόσο μεγάλο ποσοτικά και ποιοτικά κυκλοφοριακά φόρτο. Θα μεγεθυνθεί υπέρμετρα όσον προχωράμε στην καλοκαιρινή τουριστική σαιζόν.
Η λύση δεν είναι οι προσευχές να μην βιώσουμε την τραγικότητα ενός επερχόμενου ατυχήματος, όπου τότε ο καθένας θα προσπαθεί να αποσείσει από πάνω του τις όποιες ευθύνες του αναλογούν. Η λύση υπάρχει στην πρόταση που έχουμε καταθέσει και είναι στο τραπέζι όσο ποτέ άλλοτε επίκαιρη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου