Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Για μας η παιδεία, η υγεία, η ψυχαγωγία, η άθληση, ο πολιτισμός και η κοινωνική φροντίδα είναι δικαίωμα όλων των κατοίκων. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται επαρκώς σε κάθε παιδί δωρεάν, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, μακριά από τις λογικές της αγοράς, του κέρδους και των διακρίσεων.

Με ανησυχία παρακολουθούμε τις ευρύτερες εξελίξεις στην εκπαίδευση
Συγκεκριμένα:

-        Μέσα Οκτώβρη και εξακολουθούν να λείπουν ακόμη βιβλία.
-        Πολλά σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν με πλήρες πρόγραμμα λόγω της έλλειψης προσωπικού.
-        ΚΤΗΡΙΑΚΟ.Προβληματα σοβαρα σε σχολεια [3-6 γυμν. Χαλκιδας συγκροτημα ,ΒΟΥΡΚΟΥ Γυμν.-Λυκειο Λιμνης Σχολεία που ταξεις τους λειτουργουν σε κοντέινερ. Σχολεία των αρχών του 20ου αιώνα.. 
-        Το δημόσιο σχολείο απογυμνώνεται από σημαντικές εκπαιδευτικές λειτουργίες, που μπορούν να στηρίξουν ουσιαστικά την προσπάθεια των παιδιών που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη μάθηση. Έτσι, δεν  θα λειτουργήσουν φέτος ούτε ενισχυτική διδασκαλία ούτε πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενώ και τα κέντρα περιβαλλοντικής  εκπαίδευσης λόγω έλλειψης προσωπικού αναστέλλουν την  λειτουργία τους. Και όλα αυτά γιατί πρέπει να εξοικονομηθούν πόροι και να εξασφαλιστεί το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό που θα καλύψει τα κενά που δημιούργησε η μείωση των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών κατά 50%,  στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, εμπνευστής και συνεπής εκτελεστής των εντολών του Δ.Ν.Τ. -Ε.Ε.
-        Αυτές οι λειτουργίες, όμως, είναι που δίνουν στο σχολείο τις απαραίτητες ανάσες ζωής και δημιουργίας. – Γραμματεις σε σχολεια δεν υπαρχουν-Οι επιχορηγησεις των σχολικων επιτροπων εχουν μειωθει ενω για εφετος εχει δοθει μονο η πρωτη δοση .Με τα χρεη που εχουν πανε να βαλλουν λουκετο.Οι καθαριστριες απο καιρο απληρωτες.Καθηγητες ωρομισθιοι δεν εχουν πληρωθει καθολου για την περσινη χρονια.
-        Τα προγράμματα στήριξης  των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες καθημερινά συρρικνώνονται.
-         Η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού οδηγεί σε σχολικές τάξεις, με 25 ή 28-30 μαθητές.
      -   Τα νηπιαγωγεία στερούνται τις αναγκαίες υποδομές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκπληρώσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Ενδεικτικά, η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης των πεντάχρονων στο νηπιαγωγείο το σχολικό έτος 2008-09, μια απόφαση απολύτως ορθή παιδαγωγικά,  δεν μπορεί να υλοποιηθεί, καθώς τα δημόσια νηπιαγωγεία δεν επαρκούν.
      -     Τέλος ο Ο.Σ.Κ. αναθέτει την κατασκευή σχολείων σε ιδιώτες με τις Συμπράξεις Δημόσιου –Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) δίνοντας τη δυνατότητα στους ιδιώτες να εκμεταλλευτούν το χώρο του σχολείου .Η πολιτική αυτή (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) εντάσσεται στην ολοένα αυξανόμενη παραχώρηση του δημόσιου τομέα στους ιδιώτες και έχει επανειλημμένα καταγγελθεί από τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών.
    -  Οι ευθυνες των νομαρχιων και των δημων, περαν αυτων των κυβερνησεων, για την κατασταση των σχολικων κτιριων ,ειναι σοβαρες γιατι ποτε δεν προλαβαν κατι, αλλα εκ των υστερων τρεχουν να αντιμετωπισουν τα προβληματα που δημιουργουνται [Λιμνη -3-6γυμν.]

Με όλα αυτά, η ποιότητα στην εκπαίδευση θυσιάζεται, τελικά, στο βωμό της μείωσης των κρατικών δαπανών. Έτσι το σχολείο γίνεται ακόμη πιο απωθητικό για τους μαθητές και μαθήτριες και οι γονείς φορτώνονται δυσβάχτατα βάρη, πέρα από το καθημερινό φορτίο μιας ανάλγητης οικονομικής πολιτικής. Το «νέο σχολείο», συνεπώς, που υπόσχεται η κυβέρνηση, δεν είναι καθόλου νέο. Αντίθετα, μας γυρίζει χρόνια πίσω. Και δεν είναι άλλο από το φτηνό δημόσιο σχολείο, το σχολείο του Δ.Ν.Τ… 
 Όταν οι παιδικοί σταθμοί και τα νηπιαγωγεία δεν επαρκούν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας,  όταν οι εκπαιδευτικοί στερούνται την αναγκαία επιμόρφωση, υποχρεώνονται σε σκληρές εργασιακές συνθήκες και οδηγούνται στα όρια της φτώχειας, τότε για ποια ποιότητα στην εκπαίδευση μπορεί να μιλά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ;
       Και ενώ θα έπρεπε στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία η εκπαίδευση με τις παροχές της  να ανακουφίζει την ελληνική οικογένεια από το βάρος των κάθε λογής εκπαιδευτικών δαπανών, με τη συνεχή υποβάθμισή την επιβαρύνει αφόρητα. Η κυβέρνηση «πετάει» σχολεία, εκπαίδευση κι εκπαιδευτικούς στην «άβυσσο» της αγοράς, των εταιριών και των ιδιωτών-«χορηγών-ευεργετών». Αυτός είναι ο στόχος όλων όσων μέχρι τώρα νομοθετήθηκαν αλλά κι όσων θα ακολουθήσουν, η μείωση  των κρατικών δαπανών για την παιδεία και η μετάθεση του κόστους λειτουργίας των σχολείων στους δήμους. Η χρηματοδότησης κάθε σχολικής μονάδας  θα εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης, διευθυντές και σύλλογοι διδασκόντων θα αναζητούν πηγές χρηματοδότησης για τη λειτουργία του σχολείου και θα αναπτυχθεί το μοντέλο των χορηγιών και των πελατειακών σχέσεων.

       Το εκπαιδευτικό κίνημα θα απαντήσει μαζί με το υπόλοιπο λαϊκό μαζικό κίνημα και θα βρεθεί στην πρωτοπορία των αγώνων για την ανατροπή του μνημονίου για το «σπάσιμο» της δογματικά νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής πολιτικής. .

Οι Αυτοδιοικητικές και Περιφερειακές εκλογές μπορεί να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση και να αναγεννήσουν την ελπίδα για μια άλλη προοπτική της χώρας.



Το δικό μας εκπαιδευτικό όραμα

Στόχος μας είναι να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό τα σοβαρά προβλήματα στην κτιριακή υποδομή των σχολικών μονάδων.  Διεκδικούμε, επίσης, να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για μια ριζική ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία.
 Απαιτούμε όλα τα σχολειά μας να έχουν το δικό τους, σύγχρονο διδακτήριο με την απαραίτητη υλικοτεχνική και εργαστηριακή υποδομή, τους αναγκαίους αύλειους χώρους.
       Στόχος μας είναι ένα δίκτυο παιδικών σταθμών που θα τηρεί όλες τις προϋποθέσεις υγιεινής και ασφάλειας και θα παρέχει δωρεάν σε κάθε παιδί τη φροντίδα, την εκπαίδευση και την αγωγή που χρειάζεται.
Η αυξημένη παρουσία μεταναστών συμπολιτών μας στην Περιφέρειά μας πρέπει να αξιοποιηθεί. Τα σχολεία μας πρέπει να διέπονται από τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να επιτρέπουν σε κάθε παιδί να αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις δυνατότητές του.
 Στόχος μας είναι να οργανωθεί μια δικτύωση ανάμεσα στα σχολεία, τις αρμόδιες επιστημονικές και παιδαγωγικές υπηρεσίες, τους αρμόδιους συλλογικούς φορείς και την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, που θα εντοπίζει τα προβλήματα έγκαιρα και θα παρεμβαίνει αποτελεσματικά. Είναι αναγκαίες οι πολιτικές πρόληψης και όχι καταστολής.
Σε επίπεδο Περιφέρειας προωθούμε την οργάνωση μιας πολυδιάστατης εκστρατείας στήριξης και ενίσχυσης των εκπαιδευτικών φορέων σε θέματα Αγωγής Υγείας. Παράλληλα, προτείνουμε συστηματικά και επιστημονικά οργανωμένα προγράμματα ενημέρωσης  και ευαισθητοποίησης των παιδιών και των γονέων, ώστε να βελτιωθεί η σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών μας.
Προωθούμε, ακόμα, την οργανωμένη παρέμβαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα που άπτονται των σχολιατρικών υπηρεσιών (εμβολιασμούς, πιστοποιητικά συμμετοχής στη γυμναστική κ.λπ.), με συνεργασία των ιατρικών υπηρεσιών και των σχολείων. Στόχος μας να υποστηρίξουμε ουσιαστικά την υγεία όλων των παιδιών.
-          Είναι αναγκαία η δέσμευση οικοπέδων που γνωρίζουμε ότι είναι διαθέσιμα στην  Περιφέρεια και ιδιαίτερα στουςμεγαλους Δήμους. Πιστεύουμε ότι μπορούν να δεσμευθούν οικόπεδα
-          Ιδιαίτερης μέριμνας πρέπει να τύχουν οι αλλοδαποί συμπολίτες μας, γι’ αυτό προτείνουμε τη δημιουργία νυχτερινών σχολείων  για τη δωρεάν  εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού ,που αποτελούν προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας παραμονής και κυρίως για την επιτυχή ένταξή  τους στην κοινωνία μας .
-          Προτείνουμε ακόμη την καθιέρωση ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας, ιδιαίτερα σε όσα σχολεία έχουν πολλούς μαθητές που είναι παιδιά κοινωνικά αποκλεισμένων οικογενειών, μεταναστών ή παλιννοστούντων,  π.χ. παροχή ενισχυτικών μαθημάτων  για τους αλλοδαπούς και γενικότερα για υστερούντες  μαθητές.
-          Η διά Βίου μάθηση πρέπει να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο και να προσφέρει στους υστερούντες συμπολίτες μας τα απαραίτητα εφόδια που θα συντελέσουν στην ένταξή τους στην εργασία.
-          Στα όρια της Περιφέρειας βρίσκονται σημαντικά πανεπιστημιακά      τμηματα και ΑΤΕΙ. Θα προωθήσουμε προγράμματα γόνιμης αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε αυτά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με στόχο να αξιοποιηθούν κατάλληλα το έμψυχο δυναμικό και οι υποδομές και, γενικά, να δημιουργηθεί μια σταθερή σχέση συνεργασίας σε θέματα έρευνας, μόρφωσης και επιμόρφωσης και πολιτισμού.  
Θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο την εκπαιδευτική κοινότητα στον αγώνα της για τη διασφάλιση και την αναβάθμιση της δημόσιας, δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και την αποτελεσματική σύνδεσή της με μια πολυδιάστατη ανάπτυξη της Περιφέρειας σε όλους τους τομείς.
Δίνουμε την υπόσχεση ότι θα συνεχίσουμε σταθερά την προσπάθεια, και μετά την εκλογική αναμέτρηση του Νοέμβρη, δίπλα σε κάθε πολίτη, μαζί με κάθε συλλογικότητα που διεκδικεί τη διασφάλιση και διεύρυνση των κοινωνικών παροχών και, γενικά, την βελτίωση της ποιότητας ζωής.







 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου